We zijn er voor Intermediairs

Je hebt een klant geholpen aan de juiste verzekering met een passende dekking. En dan meldt die klant zich met schade aan zijn woonhuis of bedrijf.

Zodra de hulpdiensten zijn vertrokken begint het schadeproces en wordt er direct veel van de klant gevraagd. Daarom is het voor de klant van belang dat wij vanaf de eerste dag betrokken zijn. Met name in het beginstadium worden belangrijke stappen gezet met betrekking tot polisdekking en schadevaststelling.

Vaak wordt gezegd dat een eigen expert zich niet mag bemoeien met de schadeoorzaak en polisdekking. Wij vinden dat juist op dit onderdeel onze bijstand belangrijk is. Polisdekking is namelijk van essentieel belang voor het schadeproces. Wij werken nauw samen met (contra)toedrachtsonderzoekers en advocaten die tijdens het onderzoek naar de mogelijke oorzaak en de beoordeling van polisdekking de klant indien nodig kunnen bijstaan. Wij zorgen ervoor dat alle neuzen dezelfde kant opstaan en de verzekeraar de dekking kan beoordelen op basis van de juiste onderzoeksresultaten. Op het moment dat polisdekking in het geding is nemen wij geen stap terug, maar zetten wij juist een stap bij. 

We_zijn_er_voor_intermediairs_kvdl_Keijzer_vanderlught

de klant

Zakelijk

Voor een zakelijke klant is het van belang dat onze bedrijfsschade-expert vanaf de eerste dag betrokken is. Waarom? Omdat wij de focus leggen op continuering van de bedrijfsvoering die door een calamiteit stil is komen te liggen. We denken op een creatieve manier mee met de klant en zullen de polis optimaal benutten om ervoor te zorgen dat de klant door kan met ondernemen. Wij nemen het regelen van de schade uit handen waardoor de klant zich kan focussen op zijn of haar onderneming.

Particulier

Als de klant te maken heeft met schade dan komen er vanuit allerlei hoeken partijen die iets van de klant willen. Wij scheppen orde in de chaos en zorgen ervoor dat de klant begrijpt wat er gebeurt. Denk bijvoorbeeld aan het uitleggen van de polis, advies bij het vinden van tijdelijk onderkomen, het inventariseren van de schade, het inschakelen van partijen en het zo snel mogelijk regelen van een voorschot.

De kosten

Zakelijk

Als het om een particuliere klant gaat, worden de kosten van een eigen expert in veel gevallen door de verzekeraar vergoed. Dit is namelijk bij wet geregeld. Voor zakelijke klanten is dat anders geregeld. Vaak worden de kosten betaald tot het maximale bedrag van de expert die de verzekeraar inschakelt. Omdat wij het schadeproces uit handen nemen en altijd voor een optimale schadevaststelling gaan, besteden wij vaak meer tijd dan de expert die door de verzekeraar wordt ingeschakeld. Dat geeft dan ook een beter resultaat.

Particulier

Als het om een particuliere klant gaat, worden de kosten van een eigen expert in veel gevallen door de verzekeraar vergoed. Dit is namelijk bij wet geregeld.

Berichten