Brand_verwoestte_Afhaanse_restaurant_Helai_Rotterdam_KvdL_KeijzervanderLugt

Een brand verwoestte het Afghaanse restaurant Helai in Rotterdam

Ondernemers

Restauranteigenaar Haroen Peigham werd opgeschrikt door een telefoontje: er was brand uitgebroken in zijn Afghaanse restaurant Helai in Rotterdam. Van het ene op het andere moment belandde Haroen in een rollercoaster. Hij wist gelijk: dit kan ik niet alleen. En daarom schakelde hij Leslie van Keijzer & Van der Lugt in voor hulp en advies bij de schadevaststelling.

Haroen was thuis bij zijn gezin toen hij gebeld werd door zijn chef-kok. Hij schrok enorm toen hij hoorde van de brand. “Toen ik hoorde van de grootte van de brand, vroeg ik eerst of iedereen oké was. Dat was mijn allergrootste zorg.” Hij regelde oppas en vertrok naar het restaurant. Eenmaal daar zag hij veel rook en veel brandweerauto’s en -mannen.

Opnieuw beginnen

“De eerste uren was ik totaal in shock. Je weet dat zoiets kan gebeuren, maar totdat het gebeurt kun je er niets bij voorstellen.” De aanblik van zijn restaurant was heftig. “Het enige wat ik wilde weten was hoe ernstig het was. Maar ik mocht niet naar binnen. Uren later kon ik eindelijk even binnenkijken. Veel kon ik niet zien, maar ik zag gelijk: dit is een verloren zaak. We moeten opnieuw beginnen.”

Bouwen op expertise

Van het ene op het andere moment belandde Haroen in een rollercoaster. Er moest van alles geregeld worden. “Toen ik buiten stond, sprak iemand mij aan. Hij tipte mij Leslie van Keijzer & Van der Lugt en zei: ‘Dit wil je niet in je eentje oplossen, dit is veel te groot. Bel hem, hij is heel goed.’” De dag na de brand besloot Haroen Leslie te bellen. “Ik weet gelukkig weinig van deze materie. Wel weet ik dat er voor alles een specialist is. Als ondernemer wil ik altijd kunnen bouwen op iemand die ergens heel goed in is. Daarom belde ik Leslie. Hoe hij zichzelf voorstelde, uitlegde wat de procedure was en wat mijn rol daarin zou zijn; dat klonk heel goed en professioneel. Ik had gelijk een goed gevoel.”

Ervaring met soortgelijke zaken

“We hebben een goede klik. Ik bouw volledig op hem. Ik vind het fijn dat hij al flink wat ervaring heeft met soortgelijke zaken. En ik weet dat hij ervoor zorgt dat mijn belangen goed behartigd worden”, vertelt Haroen over de samenwerking met Leslie. Dankbaar is hij ook voor de tip die hij kreeg. “Dankzij Leslie is er een goede specialist ingeschakeld die samen met de brandweer op zoek ging naar de oorzaak van de brand. Daar ben ik blij om, want uiteindelijk bleek de brand door iets anders veroorzaakt te zijn dan we hadden verwacht. Het was niet de motor van de afzuiging van de barbecue die vlam had gevat, maar de adapter van de printer.”

De afgelopen tijd heeft Leslie met zijn collega’s er alles aan gedaan om de schade zo goed mogelijk te regelen. Ze hebben snel en efficiënt gehandeld, alle communicatie met de expert van de verzekeraar verzorgd en ervoor gezorgd dat we snel een optimale vergoeding ontvingen. Dankzij hun deskundigheid en inzet konden we ons snel richten op het herstel van ons bedrijf.

Hard werken

De brand heeft grote indruk op Haroen gemaakt. Maar het weerhoudt hem er niet van om door te gaan. “Ik ben vooral blij dat er niemand gewond is geraakt. We gaan nu met z’n allen hard werken om weer opnieuw te starten. Ik probeer altijd van iets negatiefs iets positiefs te maken.”